ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ:
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ''ΓΙΑΤΙ''ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ
Παίζουν:Keira Knightley,Jude Law,Aaron Taylor-Johnson
Σκηνοθεσία:Joe Wright
Κάπου στα τέλη του 19ου αιώνα η αριστοκρατικής καταγωγής και παντρεμένη Άννα Καρένινα, συναντά τον νεαρό Κόμη Μπρόνσκι και ένας θυελλώδης έρωτας θα γεννηθεί ανάμεσά τους.
Έχω κάτι να σας πω...
Ένα από τα γνωστότερα βιβλία του Λ.Τολστόι μεταφέρεται για ακόμα μία φορά στον κινηματογράφο.Δεν ξέρω κατά πόσο πετυχημένες ήταν οι άλλες παραγωγές, πάντως προσωπικά εγώ που πρώτη φορά ήρθα σε επαφή με την ιστορία , (δεν ήξερα Χριστό για το τι διαπραγματευόταν το έργο) έφυγα πλήρως ικανοποιημένη από τον κινηματογράφο που για χρόνια είχα να πατήσω.
Ωραία σκηνοθεσία, το σενάριο -αν και η εποχή που γράφτηκε είναι κάπως ξεπερασμένο-, παρόλα αυτά παραμένει κατά κάποιο τρόπο διαχρονικό, πολύ ωραία δομημένο, με καλές ερμηνείες και αρκετά εντυπωσιακά σκηνικά και πολύχρωμα φορέματα εποχής.
Ουσιαστικά έχουμε τρεις ιστορίες που διαπραγματεύεται η ταινία. Η κεντρική της Αννα Καρένινα με τον έρωτα που γεννιέται ανάμεσα σε αυτή και τον νεαρό Κόμη, η ιστορία του άπιστου αδερφού της Καρένινα, και η τρίτη του νεαρού Λεβίν.
Στην ουσία σκοπός του έργου είναι να μας δείξει πως το πάθος του ανθρωπου μπορεί να αποβεί καταστροφικό( δεν ξέρω αν ο σκηνοθέτης είχε αυτό ακριβώς στο μυαλό, ο Τολστόι πάντως αυτό ειχε). Οκ , θα πω εγώ, συμφωνώ εν μέρει, αλλά στον 19ο αιώνα δεν ήταν το πάθος το μοναδικό πρόβλημα. Η Άννα Καρένινα στα δικά μας σύγχρονα μάτια και στα δικά μου τουλάχιστον ήταν απλά πολύ άτυχη. Παντρεμένη με έναν επιφανή άντρα της Ρωσσίας ,τον Καρένιν,που τον αποκαλούσαν και ''άγιο'' είναι μεν ικανοποιημένη μέσα στο γάμο της αλλά ποτέ δεν υπήρξε ερωτευμένη. Όταν συναντά τον νεαρό Μπρόνσκυ, η έλξη είναι κεραυνοβόλα. Μη μπορώντας να αντισταθούν παραδίδονται στο πάθος τους, Τίποτα αρρωστημένο, τίποτα χυδαίο δεν είδα. Μόνο όταν η σχέση τους συνειδητά γνωστοποιείται στους κύκλους της Ρωσσικής κοινωνίας, τότε όλοι σαν δικαστές πέφτουν να κατασπαράξουν το ζέυγος, αλλά πρώτη και κύρια την Αννα Καρένινα. Αυτό ήταν το μέγα πρόβλημα της ηρωίδας.Οι κοινωνικές συμβάσεις της εποχής και η υποκρισία όσων την αποτελούσαν. Έχω την αίσθηση ότι και ο σκηνοθέτης εκεί είδε την πηγή του προβλήματος και πολύ πετυχημένα δείχνει τις αντιδράσεις όσων μαθαίνουν την εξωσυζυγική σχέση της Άννα.
Στον αντίποδα έχουμε την ιστορία του νεαρού Λεβίν, που ναι μεν είναι ερωτευμένος με μία κοπέλα αλλά τρώει ''χυλόπιτα''. Όταν η κοπέλα τρώει με την σειρά της και αυτή χυλόπιτα από τον άνθρωπο για τον οποίο έτρεφε αισθήματα, με μια συμπαθεια αποφασίζει να παντρευτεί τον Λεβίν. Η αγάπη τους δεν γεννιέται εξαρχής αλλά καλλιεργείται μέσω του γάμου . Η συγκεκριμένη ιστορία στο βιβλίο φαντάζομαι λειτουργεί συγκριτικά, και περιγράφεται λεπτομερέστερα σε σχέση με την ταινία, που όπως είπε και η φίλη μου Κ.θα ήταν καλό να αναπτυχθεί καλύτερα. Πάντως νομίζω πως ο σκηνοθέτης δεν φαίνεται να χρησιμοποιεί την ιστορία συγκριτικά, αλλά συμπληρωματικά σαν ένα είδος σχέσης και αγάπης που είναι επίσης υπαρκτή και σεβαστή.
Φανταζομαι άλλωστε ότι ο Wright , δεν είχε σκοπό να μειώσει ή να κριτικάρει το μεγαλειώδες έργο του Τολστόι.
Τέλος έχουμε και την ιστορία του αδελφού της Καρένινα, που δεν απαπτύσσεται σχεδόν καθόλου θα έλεγα, αλλά λειτουργεί σαν κωμικό και ανάλαφρο στοιχείο στην ταινία και προσωπικά δεν με ένοιαζε και καθόλου.
Παθιασμένος έρωτας λοιπόν ή αγάπη που καλλιεργείται στην πορεία? Και τα 2 σίγουρα δεν είναι προιόν της λογικής και ίσως απλά ο καθένας διαλέγει αυτό που του ταιριάζει περισσότερο. Σίγουρα πάντως το πάθος - για μένα- δεν είναι καταστροφικό.Οκ είπαμε, μη γίνεις και σαν την Γκλεν Κλόουζ στο Όλέθρια Σχέση, αλλά έναν έρωτα παθιασμένο που θα σε απογειώσει και θα σε μεταμορφώσει ε!τον θες και ας φας τα μούτρα σου!
Πάντως κλείνοντας, αν σας αρέσει τόσο η ταινία και θέλετε να το ρίξετε στο διάβασμα σας ειδοποιώ αν δεν το έχετε διαβάσει, ότι 8 τόμοι σας περιμένουν να τους ξεκοκκαλίσετε!!(Ειλικρινά τι έγραφε πια αυτός ο άνθρωπος!!!!!!!)
ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ!
ΘΑ ΓΕΛΑΣΩ?
2\5
ΘΑ ΚΛΑΨΩ?
1\5
ΘΑ ΘΕΛΩ ΚΑΡΔΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΈΡΩΤΕΣ?(ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ-SEX)
4\5
ΘΑ ΚΛΕΙΝΩ ΤΑ ΜΑΤΙΑ?(ΦΟΒΟΣ-ΒΙΑ)
0\5
ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΙΡΝΩ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΘΟΝΗ?(ΔΡΑΣΗ-ΑΓΩΝΙΑ)
4\5
ΘΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΩ ΠΟΥ ΠΑΜΕ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ?(ΣΚΕΨΗ)
2\5
ΘΑ ΔΩ ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ?(ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ)
3\5
ΘΑ ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΩ?(SOUNDTRACK)
2\5
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΊΑ:7,5\10
kala ola auta, alla oi ermeinies pws htan, kai h skhnothesia giati fainetai san na einai mesa se theatro?
ΑπάντησηΔιαγραφήαρκετα καλές, η keira ειναι στα νερά της , οι ταινίες εποχής της πάνε γάντι, η χημεία της με τον νεαρό Μρονσκυ,αληθινό όνομα δεν θυμάμαι, είναι πειστική, αν και θα προτιμούσα εναν πιο μπρουτάλ άνδρα.Ο Jude Law είναι ίσως ο καλύτερος όλων και παίζει πολυ μετρημένα.Αυτο με το θεατρικό δεν βγαίνει τόσο έντονα στην ταινία.Ναι μεν η δράση υπάρχει σε θεατρική σκηνή αλλά δεν σου δίνει καθόλου την αίσθηση του θεατρικού,ουτε οι διάλογοι ούτε τα σκηνικά!
ΑπάντησηΔιαγραφή