ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ:
ΜΑΣ ΓΑΜΗΣΕΣ!
παίζουν:Silvana Magano,Terence Stamp,Massimo Girotti
Σκηνοθεσία: Pier Paolo Pasolini
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΑΛΛΗΓΟΡΙΚΟ ΔΡΑΜΑ
Ένας άντρας , επισκέπτεται μια εύπορη οικογένεια.Διαδοχικά θα αποπλανήσει, πατέρα, μητέρα, γιο ,κόρη ακόμη και την υπηρέτρια του σπιτιού.Μετά τη φυγή του και χωρίς να αποκαλύψει ποιος είναι , η ζωή όλων θα αλλάξει για πάντα!
Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ
Δεν ξέρω αν το έχω δηλώσει αλλά ο ιταλικός κινηματογράφος είναι από τους χειρότερους,- κατα τα προσωπικά μου γούστα πάντα!-Είναι τόσο ρεαλιστικός και κυλά τόσο ρεαλιστικά που βαριέμαι με όποια ιταλική κι αν έχω δει.Κατι τέτοιο συνέβη και εδώ, αν και η δύναμη της εικόνας και ειδικά ορισμένων πλάνων είχαν μια δύναμη που για κάποιο λόγο σε κρατούσαν και επέμενες να βλέπεις την ταινία!
Ένας τύπος, που παίζει να ήταν ο θεός, ή αγγελος ή διάβολος,(δεν διευκρινίζεται ποτέ) με μάτια πλάνα!(χωρίς πλάκα τώρα, είχε θεικό μάτι ο τύπος!) επισκέπτεται ένα σπίτι και τους πηδά όλους κυριολεκτικά κατά πρώτο, και γαμάει τα ψυχολογικά τους κατά δεύτερο!
Μια υπηρέτρια που θα την δει αγία , ένας πατέρας που παραδίδει το εργοστασιο στους εγάτες και τρεχει γυμνός, μια κόρη που θα γνωρίσει για πρώτη φορά τον ερωτα και μετά για κάποιο λόγο θα μουγγαθεί, ένας γιος που ανακαλύπτει την καταπιεσμένη και κρυμμένη ομοφυλοφιλική του τάση και παύει να ζωγραφίζει και μια μάνα που νιώθει μοναξιά μέσα στο γάμο της και ψάχνει αλλού να βρει χαρά στα σκέλια και γενικά χαρά, τέλος πάντων!
Αυτό είναι το στόρυ εν ολίγοις απλό δεν βρίσκεται??, οκ βαρέθηκα λίγο, αλλά όπως προείπα για κάποιο λόγο οι εικόνες είναι δυνατές χωρίς να προκαλούν οπτικά τουλάχιστον, και την βλέπεις.
Επίσης κινδυνεύοντας να χαρακτηριστώ βούρλο, βλήτο ,ακινηματογραφητη, ρηχή και ότι άλλο επίθετο σας βρίσκεται να διευκρινίσω πως πίσω από την εικόνα και το παράξενο σενάριο βρίσκεται ένα βαθύτερο νοήμα(για το ότι θεωρείται μεγαλος σκηνοθέτης, θεωρώ πως πρέπει να το παραλειψω ως αυτονόητο)!Θα το κατάλαβες άλλωστε κι εσύ , τέτοιες ταινίες πάντα κάτι κρύβουν!
Να σου πω λοιπόν,πως η ταινία στρέφεται αρχικά κατά της αστικής οικογένειας!κατά δεύτερο με συνδυασμό μαρξιστικής και φρουδικής φιλοσοφίας και ανάλυσης ο σκηνοθέτης προσπαθεί να αναδείξει πως μοναδική κοινή μας διέξοδος από ταξικές διαφορες , οικονομικά προβλήματα και άλλα πολλά είναι μόνο το σεξ χωρίς ταμπού και άλλα εμπόδια!Επίσης μπορεί να αναλύεται και η φύση του έρωτα που λειτουργεί άλλοτε ως ''ασθένεια'' και άλλοτε λυτρωτικά!
Τέλος, επειδή ο σκηνοθέτης ήταν και καλός χριστιανός χρησιμοποιεί και το μυστικισμό στην ταινία του, κάτι που φαίνεται στην ιστορία της υπηρέτριας που παρότι απλή, αγράμματη και από αγροτική οικογένεια βρίσκει τον αληθινό προορισμό της και τη φώτιση γινόμενη αγία που κάνει θαύματα!
Σε κούφανα???Είδες βρε, πόσα δεν καταλαβαίνουμε με την πρώτη ματιά?ίσως ούτε και με τη δεύτερη??
Anyway, για να τελειώσω να αναφέρω πως η ταινία σκανδάλισε στα χρόνια της και η καθολική εκκλησία έσυρε τον σκηνοθέτη στα δικαστήρια!(Τι πρωτότυπο θα σκεφτεί κανείς?)
Σήμερα η ταινία φαντάζει τόσο απλοική που δεν νομίζω να σκανδαλιστείς και τόσο!Καλή διασκέδαση!Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΟΥ
ΘΑ ΓΕΛΑΣΩ?-0\5
δεν θα κουνηθεί το χειλάκι σου!
δεν θα κουνηθεί το χειλάκι σου!
ΘΑ ΚΛΑΨΩ?-0\5
όχι!
όχι!
ΘΑ ΘΕΛΩ ΚΑΡΔΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΕΡΩΤΕΣ?(ΑΙΣΘΗΜΑ-SEX)-2\5
για την εποχή του ήταν προκλητικό!
για την εποχή του ήταν προκλητικό!
ΘΑ ΚΛΕΙΝΩ ΤΑ ΜΑΤΙΑ?(ΦΟΒΟΣ-ΒΙΑ)-2\5 μπα..αν και με την υπηρέτρια θα σκιαχτείς!
ΘΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΩ ΠΟΥ ΠΑΜΕ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ?(ΣΚΕΨΗ)-5\5
πολλές και διάφορες οι σκέψεις!
πολλές και διάφορες οι σκέψεις!
ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΙΡΝΩ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΘΟΝΗ?(ΔΡΑΣΗ-ΑΓΩΝΙΑ)-3\5
το ιταλικό σινεμά μου ήταν πάντα δύσκολο να το παρακολουθήσω με ενδιαφέρον!
ΘΑ ΔΩ ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ?(ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ)-0\5
μπα....
μπα....
ΘΑ ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΩ?(SOUNDTRACK)-0\5
μπα....
μπα....
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ-8\10
ΣΚΗΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ!
ΣΚΗΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου