Υπόθεση : Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα, η Kathy (Rachel Weisz) είναι μια αμερικανίδα αστυνομικός που δέχεται μια θέση στο ειρηνευτικό σώμα στην μεταπολεμική Βοσνία του 1999. Οι προσδοκίες της, για να βοηθήσει την κατεστραμμένη χώρα, πέφτουν στο κενό, καθώς ανακαλύπτει μια επικίνδυνη αλήθεια διαφθοράς, καλυμμένη από δολοπλοκίες διπλωματών, αστυνομίας και ανθρώπων που θεωρούσε φίλους της. Η Kathy μην μπορώντας να αντέξει την αδικία και την απανθρωπιά που έβλεπε γύρω της αποφασίζει να μην τα παρατήσει και να φτάσει την κατάσταση στα άκρα, ώστε να βρεθεί μια λύση. Η πορεία της προς την αλήθεια θα την φέρει αντιμέτωπη με πολλά υψηλόβαθμα στελέχη που δεν μπορεί να αγγίξει, θα γίνει επικίνδυνη και εχθρός για πολλούς, θα απειληθεί, αλλά δεν θα σταματήσει μέχρι να βρει δικαιοσύνη.
Με μια κουβέντα : Μια από τις καλύτερες ερμηνείες της Weisz
Γενικά : Και ίσως ο μοναδικός λόγος που κάθισα, στην αρχή, να δω την ταινία, μετά βέβαια είδα ότι το έργο έχει ζουμί και με κέρδισε ακόμα περισσότερο. Έχουμε λοιπόν και λέμε, η ταινία βασίζεται σε αληθινά γεγονότα τα οποία συνέβησαν στην Βοσνία το 1999, μετά τον πόλεμο. Εκεί ως μέλος του ειρηνευτικού σώματος είχε σταλθεί η Kathryn Bolkovac, αστυνομικός από την Αμερική και μεταξύ διαφυλετικών και αλλόθρησκων διενέξεων των κατοίκων της χώρας, ανακάλυψε μια κλασική περίπτωση trafficing. Το trafficing στο αναφέρω στα Αγγλικά γιατί από ότι κατάλαβα είναι ο διεθνής όρος του εμπορίου λευκής σαρκός με την ιδιαιτερότητα ότι αναφέρεται μόνο στο εμπόριο νεαρών κοριτσιών που πωλούνταν ως ερωτικοί σκλάβοι. Η ηρωίδα λοιπόν της υπόθεσης ανακαλύπτοντας το trafficing άρχισε να το σκαλίζει και όσο σκάλιζε τόσο έβλεπε πως όχι μόνο η τοπική αστυνομία γνώριζε για αυτό και φυσικά δεν έκανε τίποτα, αλλά έπαιρνε και μέρος στην όλη διαδικασία και σαν να μην έσκασε αυτό σαν βόμβα, στην έρμη την γυναίκα, έμαθε αργότερα ότι και συνάδελφοι της από το ειρηνευτικό σώμα, αλλά και διπλωμάτες, ήταν συνένοχοι του εμπορίου. Η Kathryn λοιπόν έκανε τα αδύνατα δυνατά για να σώσει τις κοπέλες και όταν είδε ότι όλη η ειρηνευτική δύναμη του ΟΗΕ ήταν μπλεγμένη στην υπόθεση, αποφάσισε να τα βγάλει όλα στην φόρα, μπας και σώσει καμιά κοπέλα. Σε γενικές γραμμές αυτή είναι η ιστορία του έργου, όπως καταλαβαίνεις δεν είναι κάτι το οποίο μπορείς να παρακολουθήσεις άνετα και πίστεψε δεν είναι καθόλου εύκολο να βλέπεις νεαρές κοπέλες να βασανίζονται, να σβήνουν τσιγάρα πάνω τους και να προβαίνουν σε σοδομισμό με σιδερένιους σωλήνες. Η δύσκολη, αυτή, ταινία λοιπόν μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί ως ένα πολιτικό θρίλερ συνομωσίας και κάπως έτσι μας το παρουσιάζει η πρωτάρα σκηνοθέτιδα Larysa Kondracki, η οποία δεν καταφεύγει σε φιοριτούρες και εξεζητημένες τεχνικές για να τραβήξει τα βλήματα, όχι, το μόνο που κάνει είναι να μας παραθέσει την ωμη αλήθεια με σκοτεινά και βρόμικα πλάνα, με στρωμένο σενάριο που μερικοί θα το βρουν υπερβολικό αλλά σίγουρα ενδιαφέρον. Περνάμε τώρα στις ερμηνείες, στον κεντρικό ρόλο, που μονοπώλησε το ενδιαφέρον μου, σε όλη την ταινία, έχουμε τη Rachel Weisz, η οποία μας θύμισε γιατί κέρδισε Oscar μερικά χρονιά πριν, ο ρόλος όμως, της αστυνομικίνας δεν την άφησε να μας δείξει το σαγηνευτικό ύφος της και την μαλούρα να πέφτει επιτηδευμένα στο πρόσωπο της. Μαζί της βλέπουμε την Vanessa Redgrave, η οποία έδωσε μια αρχοντιά στο έργο, ενώ την ίδια ώρα η Monica Bellucci έλεγε τις ατάκες της σαν να είχε πάθει εγκεφαλικό, λέξη παύση, λέξη παύση, ανάσα και πάλι από την αρχή. Κλείνοντας η ταινία έχει πολύ βαριά ατμόσφαιρα και δεν την προτείνω σε άτομα με ελαφριά καρδιά που νομίζουν ότι όλα είναι ρόδινα στον κόσμο, είναι ένα έργο, μια σκληρή αλήθεια που μας αποδεικνύει ότι το εμπόριο λευκής σαρκός γίνεται ακόμα και σήμερα, δίπλα στην χώρα μας και με όλους τους υπεύθυνους φορείς να κάνουν τα στραβά μάτια.
Η Ατάκα : Laura Leviani: «Τα κορίτσια που ψάχνετε θα έχουν γυρίσει ήδη στο μπαρ»
Ποιον θα έπαιζα : Κανέναν.
Αγαπημένη σκηνή : Όταν οι κοπέλες δεν δέχονται να ακολουθήσουν Kathy και εκείνη ξεσπά.
Χειρότερη σκηνή : Όλες οι σκηνές της Monica, αφού τα ρούχα την καθυστερούν στην ερμηνεία, τι την βάζουν να παίξει ντυμένη;
Δες την : Για την αλήθεια της.
Μην την δεις : Για την στενοχώρια της.
Με ποιον να την δεις : Μονός ή με την κοπέλα σου, αλλά είναι ρίσκο.
Μην την δεις με : Κάτι φίλους σου που δουλεύουν στην αστυνομία και λένε πως δεν γίνονται τέτοια πράγματα.
Homo homini lupus
ΑπάντησηΔιαγραφήτελικά αυτοί οι "καθώς πρέπει" άνθρωποι είναι οι χειρότεροι. Μα στο Θεό σου πώς μπορούσαν να κάνουν τέτοια πράγματα! Μου σηκώθηκε η τρίχα.
τελικά ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο αλλά και ποιο το όφελος;
σ αφήνει μια πίκρα αυτή η ταινία.
Καταρχήν, μ’ άρεσε που μου θύμισες την προτίμηση μου στα θεωρητικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεύτερον, χαίρομαι που σου άρεσε η ταινία και έχει όντως λίγο γλυκόπικρο τέλος, γιατί βλέπεις ότι τελικά δικαιοσύνη δεν υπάρχει ούτε στο εξωτερικό!