fwto

Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2011

Mujeres al borde de un ataque de nervios


ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Carmen Maura, Antonio Banderas, Julieta Serrano
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Pedro Almodovar
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: "Γυναίκες...και θεατές στα πρόθυρα νευρικής κρίσης!"

Υπόθεση: Όταν η Πέπα χωρίζει από τον επί χρόνια εραστή της, τον Ιβάν, κάνει τα πάντα για να έρθει σε επαφή μαζί του και να του ζητήσει το λόγο. Αυτός όμως την αποφεύγει και έρχεται σε επικοινωνία μαζί της μόνο μέσα από τα μηνύματα που της αφήνει στον τηλεφωνητή. Όταν πλέον δεν τον βρίσκει και μαθαίνει ότι θα φύγει ταξίδι με άλλη γυναίκα, τρελαίνεται και πηγαίνει να τον βρει στο σπίτι του. Εκεί όμως συναντάει την γυναίκα του, η οποία έχει βγει από την ψυχιατρική κλινική και θέλει να εκδικηθεί, με την σειρά της, τον σύζυγό της για τις απιστίες του. Παράλληλα, στο σπίτι της φιλοξενεί μία φίλη της, η οποία κρύβεται από την αστυνομία γιατί ερωτεύτηκε έναν τρομοκράτη που τον έκρυβε στο σπίτι της και τώρα φοβάται ότι θα την πιάσουν και αυτήν! Εντωμεταξύ, στο σπίτι φτάνει τυχαία και ο γιος του Ιβάν με την κοπέλα του γιατί είδαν σε μια αγγελία ότι ενοικιάζεται και γνωρίζεται με την Πέπα... Η οποία, ζητάει βοήθεια από μια δικηγόρο για την φίλη της, που όμως αποδεικνύεται ότι αυτή είναι η νέα ερωμένη του Ιβάν με την οποία ετοιμάζεται να φύγει ταξίδι. Μέσα από μια σειρά τρελών περιστατικών που θα ακολουθήσουν, θα μπορέσει άραγε η Πέπα να εντοπίσει τον Ιβάν, τον οποίο κυνηγά να σκοτώσει η θεότρελη γυναίκα του, και να του μιλήσει;

Για πες, για πες: Όχι καλά μου παιδιά! Δεν είχα πιει την ώρα που έγραφα τα παραπάνω: απλά ΕΤΣΙ είναι, πάνω-κάτω, το θέμα της ταινίας! Είτε το πιστεύετε είτε όχι! Και αυτά είναι τα πιο βασικά για να μπορέσετε στο περίπου να καταλάβετε λίγο την υπόθεση! Γιατί, ενδιάμεσα, γίνονται ακόμη πιο περίεργα και κουλά σκηνικά που δικαιολογούν απολύτως τον τίτλο της ταινίας και ειδικότερα αυτό το: "...στα πρόθυρα νευρικής κρίσης"! Διότι, δεν είναι μόνο η καταρρακωμένη από τον χωρισμό Πέπα, η οποία πάει στο σπίτι του εραστή της και την ώρα που είναι μέσα σ' ένα τηλεφωνικό θάλαμο, πέφτει επάνω σ' αυτό μια βαλίτσα με την φωτογραφία του γιου του Ιβάν και έτσι γνωρίζει, για 1η φορά, το γεγονός ότι αυτός έχει ένα παιδί..Το οποίο βέβαια μετά...Ωωω του Θαύματος!!! Έρχεται στο σπίτι της για να το νοικιάσει! Είναι και η σαλταρισμένη και θεόμουρλη σύζυγος του Ιβάν, που το χει σκάσει από το τρελοκομείο και τον καταδιώκει για να τον σκοτώσει...Είναι και η χαζοβιόλα φίλη της Πέπα, που νομίζει ότι θα την βάλουν φυλακή και στο άσχετο κιόλας, την φιλάει και της πιάνει και το βυζάκι, κάθε λίγο και λιγάκι, ο γιος του Ιβάν!...Ο οποίος, τα χει με μία (;)...με έναν (;) που έγινε μία(;)...Anyway! Δεν μπόρεσα να προσδιορίσω ακριβώς το φύλο αυτού του πράγματος αλλά ένα είναι σίγουρο: πιο άσχημο και πιο τρομακτικό πλάσμα δεν έχω δει στην ζωή μου! Ααα! Και πιο μεγάλη μύτη επίσης! Αυτό το πράγμα λοιπόν, σ' όλη την ταινία σχεδόν, κοιμάται, γιατί έχει πιει γκασπάτσο που είναι τίγκα στα υπνωτικά (το 'χει κάνει η Πέπα για αυτήν, να πίνει όταν δεν την πιάνει ύπνος...) Αλλά γκασπάτσο πίνουν μετά και οι δύο αστυνομικοί που καταφτάνουν στο σπίτι, καθώς και το παιδί από τις Βλάβες που 'ρθε να φτιάξει το τηλέφωνο αλλά και ο γιος του Ιβάν με την χαζή φίλη και έτσι μένουν ξύπνιες μόνο η γυναίκα του Ιβάν, που έχει καταφτάσει στο σπίτι και η Πέπα! Μετά από μία μάχη με το...γκασπάτσο ("-"Όχι πιες εσύ πρώτη""-Όχι! Εσύ πιες πρώτη!" κτλ. κτλ.) καταλήγει η Πέπα, με το γκασπάτσο χυμένο πάνω της, να καταδιώκει την σύζυγο του Ιβάν που πάει στο αεροδρόμιο να τον σκοτώσει, αφού πρώτα βέβαια απείλησε κάτω στην είσοδο έναν μηχανόβιο για να την πάει! Αλλά το καλύτερο όλον είναι το ταξί που παίρνει η Πέπα με την γκόμενα του μηχανόβιου, για να τους ακολουθήσουν (το οποίο ταξί, p.s: έχει ξαναπάρει κι άλλες φορές στην διάρκεια της ταινίας): το οδηγεί ένας μαυριδερός με πλατινέ μαλλί, είναι ντυμένο παντού με λεοπαρδαλέ ύφασμα ενώ μέσα έχει ότι μπορείς να φανταστείς: από χαρτομάντιλα, προφυλακτικά, οδοντόκρεμες...μέχρι και κολλύριο για τα μάτια!
Εεε....λοιπόν: ΟΧΙ! Τόση παράνοια και κουλαμάρα δεν στην συγχωρώ καλέ μου Pedro! Είπαμε! Να 'χεις ανατρεπτική ματιά αλλά όχι και τόσο! Το παράκανες τώρα! Όχι μόνο οι γυναίκες-πρωταγωνίστριες έφτασαν σε νευρική κρίση αλλά και μεις, οι δόλιοι θεατές που δεν προλαβαίναμε να μετράμε κουλές και μουρλές σε αυτήν σου την ταινία! Δεν λέω! Υπήρχε σαφώς περισσότερο χιούμορ και γέλιο εδώ απ' ότι στα "Ψηλά Τακούνια" που είδα και έγραψα γι' αυτήν πρόσφατα, αλλά μάλλον αλλιώς βιώνουν την νευρική κρίση στην Ισπανία και αλλιώς εδώ, γιατί ομολογώ ότι πολλά πράγματα στην ταινία τα βρήκα υπερβολικά και παρατραβηγμένα, με αποτέλεσμα να με κουράσουν και να με ξενίσουν! Αν δεν υπήρχαν αυτές οι υπερβολές, ίσως και το αποτέλεσμα να ήταν πολύ καλύτερο....
Με αρέσει: Μα φυσικά το ταξί-ψιλικατζίδικο!!! Άλλο να στο λέω και άλλο να το βλέπεις! Σουρρεάλ...αλλά ωραίο!
Δεν με αρέσει: Το πόσο υστερικά και τρελά μπορούμε τελικά να συμπεριφερθούμε εμείς οι γυναίκες για έναν άντρα! Και πάνω που νόμιζα ότι δεν υπάρχει χειρότερο από την δικιά μας την "Αντιπρόσωπο"!!!
Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας: Πολλοί, βλέποντας την ταινία, μπερδεύτηκαν με την ομοιότητα που έχει ο ηθοποιός που υποδύεται ο ταξιτζής με τον σκηνοθέτη, Pedro Almodovar και πίστευαν, λέει, ότι τον υποδύεται αυτός! Όμως, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, δεν είναι αυτός αλλά ο ηθοποιός Guillermo Montesinos, που υποδύεται τον ταξιτζή! Εγώ πάντως δεν εντόπισα καμία ομοιότητα!

P.s.:Την αντίθετη άποψη του Κλεάνθη για την ταινία μπορείτε να την διαβάσετε εδώ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis