fwto

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

Beasts of the Southern Wild (2012)


Info: 
Η Hushpuppy είναι ένα κοριτσάκι έξι ετών η οποία μένει με τον απότομο και άρρωστο πατέρα της με μια κοινότητα ανθρώπων σε μια περιοχή σαν βάλτος που λέγεται Bathtub στην Λουιζιάνα. Γίνονται επικές φυσικές καταστροφές, λιώνουν οι πάγοι στους πόλους, ξυπνούν τεράστια μυθικά πλάσματα, η γη μετατρέπεται σε μια τεράστια θάλασσα και αυτοί οι άνθρωποι, γεννημένοι στον βάλτο που λέγεται “Μπανιέρα” αρνούνται πεισματικά να αφήσουν τον τόπο τους. Έτσι λοιπόν ένα κοριτσάκι έξι μόλις χρονών θα πρέπει να μάθει να επιβιώνει και να ηγείται μιας ομάδας ανθρώπων όπως ακριβώς ο δύσκολος πατέρας της και να αποτρέψει οποιονδήποτε κίνδυνο είτε από μυθικά πλάσματα είτε από ανθρώπους που θέλουν να τους βγάλουν από τον βούρκο... Είμαι ουγκ... και θα παραμείνω ουγκ! 

Write a comment... 
Για να μην παρεξηγηθώ, επειδή η ταινία έχει απίστευτα καλές κριτικές και διθυραμβικά  σχόλια, το ουγκ πιο πάνω είναι καθαρά για πλάκα! Δεν υπονοώ τίποτα απλά μου βγήκε αυθόρμητα και είπα να το γράψω!! Λοιπόν. Η ταινία είναι βαριά και δύσκολη και ουδεμία σχέση έχει με παραμύθι που στην αρχή γελάστηκα εγώ. Έχει πάρα πολλές αλληγορίες και κρυφά νοήματα και συμβολισμούς που ένας σινεφίλ τέτοιου είδους ταινιών τα πιάνει στον αέρα και ενθουσιάζεται! Εγώ πάλι επειδή είμαι απλός και ρηχός “ουγκ” άνθρωπος πολλά πράματα δεν κατάλαβα... Θα πρέπει να σας πω βέβαια ότι άξια είναι υποψήφια για 4 Όσκαρ ανάμεσα στα οποία Καλύτερης ταινίας αλλά και καλύτερου γυναικείου ρόλου για την μικρή Quvenzhané Wallis η οποία πραγματικά με καθήλωσε. Το θέμα είναι πως εγώ την αισιοδοξία δεν την είδα πουθενά στην ταινία... Έχει πολύ καλή σκηνοθεσία και οι σκηνές των καταστροφών πραγματικά σε αφήνουν άφωνο και ίσως αυτό είναι που με ψυχοπλάκωσε κιόλας. Είναι ένα σενάριο που αν τελικά γίνει πραγματικότητα σε βάζει σε σκέψεις και δεν είναι καλές! Όπως είπε και η ξαδέρφη και συνάδελφος στο blog Κατερίνα η μανία της φύσης είναι πολύ πιο τρομακτική από οποιαδήποτε σκηνή τρόμου. Έτσι λοιπόν βλέπουμε την καταστροφή του πλανήτη και κατά συνέπεια το τέλος της ζωής είτε ανθρώπων είτε ζώων και μέσα από όλο αυτό πρέπει να βγάλουμε τα θετικά συμπεράσματα που θέλει να μας δώσει ο εμπνευστής του έργου. Τώρα αυτό το πρέπει μη το πάρετε της μετρητοίς! Μπορείτε απλά να την δείτε από περιέργεια, όπως επίσης μπορεί ο καθένας μας να έχει διαφορετικά συναισθήματα. Όπως επίσης μπορεί κάποιοι να την θεωρήσουν αριστούργημα και κάποιοι (σαν τον αδερφό μου) να φύγουν στην μέση της ταινίας γιατί πολύ απλά δεν κατάλαβαν Χριστό! Εγώ να σας πω είμαι κάπου στην μέση... Ναι μεν μου άρεσε αλλά από την άλλη γιατί πρέπει να δω όλα αυτά που διάβασα στις κριτικές και να την πω εξαιρετική? Έτσι λοιπόν σας λέω πως εγώ δεν την απόλαυσα και τόσο. Κι αυτό γιατί μου έβγαλε περισσότερα αρνητικά συναισθήματα παρά θετικά. Δεν μπορώ να ψυχοπλακώνομαι πως να το κάνουμε! Από μουσικής απόψεως η ταινία έχει ορχηστρικά κυρίως κομμάτια και να πω την αμαρτία μου δεν μου έμεινε τίποτα στο αυτί. Λίγο που το έψαξα μετά αυτό που είδα είναι πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας Benh Zeitlin είναι και συνθέτης της μουσικής του soundtrack. Τα κάνει όλα και συμφέρει ένα πράμα!

Like! 
Πάντως αν υπάρχει ένας λόγος να δείτε την ταινία αυτός είναι η μικρή  Hushpuppy. Θα προτιμούσα να την δω νικήτρια για το Όσκαρ κι ας είναι μόλις εννέα ετών. 

Dislike! 
Ή ήταν βαρύ το κοτόπουλο που έφαγα εκείνη την ημέρα ή ήταν βαριά η ταινία... θα σας γελάσω!

Share! 
Στις φετινές υποψηφιότητες Όσκαρ στην κατηγορία Καλύτερου γυναικείου ρόλου έχουμε μια ιδιαιτερότητα. Η  Quvenzhané Wallis όταν προτάθηκε για Καλύτερου γυναικείου ρόλου στα Όσκαρ έγινε η μικρότερη σε ηλικία υποψήφια που προτάθηκε ποτέ και κατέρριψε το ρεκόρ της Keisha Castle-Hughes η οποία ήταν υποψήφια σε ηλικία δεκατριών. Από την άλλη η Emmanuelle Riva η οποία είναι επίσης υποψήφια για την ταινία Amour είναι η μεγαλύτερη σε ηλικία υποψήφια για την κατηγορία. Ας κερδίσει λοιπόν η καλύτερη!! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis