fwto

Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

INVICTUS-ΑΝΙΚΗΤΟΣ (2009)


ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ:

ΠΑΟΚΑΡΑ Σ ''ΑΓΑΠΩ, ΑΛΛΑ
ΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΑ ΑΚΟΛΟΥΘΩ!
Παίζουν: Morgan Freeman, Matt Demon, Langley Kirkwood,Grant Roberts,Penny Downie
Σκηνοθεσία:Clint Eastwood

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
: ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΘΛΗΤΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟ

Ο Νέλσον Μαντέλα ( Morgan Freeman) μετά από 27 χρόνια φυλάκισης αναλαμβάνει την προεδρία της Νοτίου Αφρικής στην μετά -Απαρτχάιντ εποχή. Έχει πολλά προβλήματα να αντιμετωπίσει όπως οικονομία, ανεργία , εκπαίδευση, υποδομή κτλ αλλά ένα ακόμη πολύ πιο σημαντικό για την γερή θεμελίωση όλων των προηγούμενων είναι η δημιουργία ειρηνικού κλίματος συμβιώσης λευκών και μαύρων.Καταφεύγει λοιπόν στον αθλητισμό και συγκεκριμένα στην εθνική ομάδα ράγκμπυ της χώρας που αγωνίζεται για το παγκόσμιο κύπελλο.Πιστεύει ότι ο αθλητισμός μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα συμφιλίωσης μεταξύ λευκών και μαὐρων και να συμβάλλει στην εξαφάνιση οποιονδήποτε φυλετικών διαφορών και την ενίσχυση της ενότητας του έθνους.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ

Ο Clint Eastwood μας εκπλήσσει σκηνοθετικά αφού ασχολείται με μία αθλητική -πολιτική-βιογραφική ταινία. Το σενάριο βασίζεται στο βιβλίο του δημοσιογράφου και συγγραφέα John Carlin . H ιστορία βέβαια είναι αληθινή και το γεγονός που περιγράφεται συνέβη το 1995. Σαν ταινία γενικά δεν μπορώ να πω ότι ήταν κάτι το μοναδικό αλλά ήταν άκρως ενδιαφέρουσα. Ειδικά αν σκεφτώ ότι ουσιαστικά πρόκειται για μια βιογραφική ιστορία και ένα κομμάτι ζωής του Νέλσον Μαντέλα ίσως αυτό και μόνο αρκεί.
Ο Clint Eastwood καταφέρνει νομίζω να φωτίσει ακόμη περισσότερο με το σκηνοθετικό του ταλέντο αυτή τη λαμπρή προσωπικότητα. Ο Morgan Freeman ενσαρκώνει άψογα τον χαρισματικό και σοφό πρόεδρο και για μία ακόμη φορά με κάνει να τον προσκυνώ για το υποκριτικό του ταλέντο.Βλέποντας την ταινία που όπως είπα δεν είναι κάτι σπουδαίο ίσως λόγω και αθλητικού περιεχομένου κουράζει και λίγο (ειδικά στα τελευταία 30 λεπτά , παρακολουθούμε αγώνα ράγκμπυ,υπάρχει και η nova αγαπητέ αν θέλω να δω κάτι τέτοιο!) παρόλα αυτά μου γεννήθηκε η περιέργεια αμέσως μετά να μάθω κι άλλα πράγματα για τη ζωή και το έργο του Madela. Η Σκέψη του να χρησιμοποιήσει τον αθλητισμό έτσι ώστε να ενώσει λευκούς και μαύρους και η ανωτερότητα του που έφτασε στο σημείο παρά τα 27 χρόνια φυλάκισης από λευκούς να τους συγχωρήσει είναι αρκετά για να μην απορρίψω την ταινία.
Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται κάπως απλοικά αλλά ειλικρινά διαφαίνεται η δύναμη αυτού του ανθρώπου.Πολύ καλός και ο Matt Demon στο ρόλο του αρχηγού της ομάδας (και με ξανθό μαλλί) καταφέρνει να με πείσει πως αν και δεν τον πολυσυμπαθώ είναι πολύ καλός ηθοποιός. Μία ταινία λοιπόν που αν και δεν είναι φανταχτερή ούτε και άκρως αριστουργηματική , ωστόσο αξίζει να τη δεις!

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΟΥ : 6,5 \10


ΕXTRA INFO


TO Παρακάτω ποίημα είναι του William Henley, το οποίο το βρήκα ολόκληρο, το διάβαζε ο Nelson Madela κατά την παραμονή του στη φυλακή και ήταν αυτό που τον βοηθούσε να ξεπερνά τις δύσκολες στιγμές του εκεί μέσα,είναι απλά καταπληκτικά τα λόγια του!

INVICTUS

Μέσα στη νύχτα που με σκεπάζει,μαύρη σαν πίσσα όπως είναι,
ευχαριστώ όποιον Θεό υπάρχει για την ελεύθερη ψυχή μου.

Υπό το βάρος των περιστάσεων ποτέ δε λύγισα ούτε ούρλιαξα δυνατά.Όταν το βάρος της τύχης έπεσε πάνω μου το κεφάλι μου μάτωσε, αλλά δεν έσκυψε.

Πέρα από αυτό τον τόπο της οργής και των δακρύων βρίσκεται ο τρόμος της σκιάς,κι όμως, παρά τις απειλές όλων των χρόνων θα με βρει, μα θα με βρει χωρίς να φοβάμαι.

Σημασία δεν έχει πόσο στενή είναι μία πύλη, πόσο γεμάτη με τιμωρίες η περγαμηνή

εγώ διαφεντεύω τη μοίρα μου αφέντης της ψυχής μου είμαι εγώ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis